پیروز پک 03135315552 info@pirouzpack.ir

آینده صنعت بسته بندی و تغییر و تحولات آن

با توجه به پیشرفت‌های گسترده‌ در حوزه تکنولوژی و مواد بکار رفته در صنعت بسته‌بندی می‌توان آینده صنعت بسته بندی را بسیار روشن و روبه رشد دانست. همچنین طراحان بسته بندی فرصت‌های بسیاری برای عرضه محصولات و بسته‌بندی آنها در قفسه فروشگاه‌ها پیدا کرده‌اند تا بتوانند به بهترین شکل کالای خود را به نمایش مصرف کننده بگذارند.

طراح بسته بندی با مرور تجربه مصرف کنندگان، بررسی روانشناسی رفتار آنها بعد از خرید، قرار دادن خود به جای مشتری و اینکه چه خاطره‌ای از بسته بندی در ذهن مشتری ثبت خواهد شد، می‌تواند انتظارات مشتری را بهتر درک کرده و به نوآوری و خلاقیت بیشتری دست بزند. به این ترتیب محصولات با طراحی و بسته‌بندی جدید روانه بازار خواهد شد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که طراحی خلاقانه و سرعت باور نکردی پیشرفت آن چه نقشی در آینده صنعت بسته بندی خواهد داشت؟

آینده صنعت بسته بندی به چه شکل خواهد بود؟

با توجه به تغییرات روند فروش و بسته‌بندی محصولات می‌توان گفت یکی از موارد مهمی که در آینده صنعت بسته بندی نقش کلیدی دارد، اهمیت دادن به امر سفارشی‌سازی و باب میل شدن طراحی و بسته بندی محصول برای مشتری می‌باشد. مصرف کنندگان عموما به محصولاتی جذب می‌شوند که دارای بسته بندی خوشایند و ظاهری جذاب هستند. از این رو این موضوع به چالشی اساسی و پیچیده در صنعت بسته‌بندی تبدیل شده است.

زیرا تولیدکنندگان قصد دارند از بسته‌هایی استفاده کنند که علاوه بر داشتن جذابیت به حفظ محیط زیست نیز کمک بیشتری کند. همچنین مشتریان نیز توقع دارند بسته‌بندی محصول موازین اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را در کنار طراحی خلاقانه داشته باشد. ما نیز دوست داریم بدانیم تولید کنندگان برای جلب توجه مشتری چه ترفندهایی را برای بسته‌بندی محصولات خود در نظر می‌گیرند .

یکی از مواردی که در آینده‌ای نزدیک شاهد ردپای آن در طراحی بسته بندی محصولات خواهیم بود، داستان‌سرایی می‌باشد.

عوامل و دلایل تغییر در گرایش های مصرف کننده

در زندگی امروز وجدان اخلاقی و اجتماعی بیدار مصرف کنندگان، سبک زندگی و انتخاب افراد، رفتار آنها برای خرید محصولات را تحت تاثیر قرار داده است. از این رو مشتریان در حال حاضر در پی خرید کالا و محصولاتی هستند که در کنار زیبایی ظاهری و ماندگاری، ارزش اخلاقی و معنوی نیز داشته باشد. بنابراین با استفاده از ابتکارهای دنیای تکنولوژی می‌توان با طراحی‌های متفاوت، خلاقانه، جدید و به روز تجربه‌ای بی نقص برای مشتری به ارمغان آورد.

اما این نکنه را نیز نباید نادیده گرفت که کارهای دستی هنوز دارای جایگاه ویژه‌ای در میان مردم هستند و باعث شده روش‌های قدیمی و سنتی چاپ هنوز به قوت باقی باشند. به علاوه کارهای دستی و طرح‌های سنتی می‌توانند در آینده صنعت بسته بندی کاربرد گسترده‌ای داشته باشند و با ترکیب طرح‌های سنتی و مدرن می‌توان یسته‌های بسیار جذابی تولید کرد.

در سال‌های اخیر شاهد تغییر استراتژی برندهای بزرگ می‌باشیم که شبیه برندهای کوچک فکر می‌کنند و استراتژی‌های رفتاری سازمان خود را تغییر داده‌اند. این موضوع و تغیرات می‌تواند نشات گرفته از فشار زیاد و بدبینی مصرف کننده باشد.

آینده صنعت بسته بندی در سراسر جهان

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی‌ها همه با سرعت و شتاب بالایی برای پپیشرفت و فروش بیشتر و معرفی برند خود در حال حرکت رو به جلو هستند و اینکه بخواهیم یک کشور یا منطقه جغرافیایی خاصی را پیشگام در صنعت بسته بندی بدانیم کار بسیاری دشواری است.

همچنین در حال حاضر تفاوت زیادی بین سبک بسته بندی غرب و شرق به چشم نمی‌خورد. اما با همه این صحبت‌ها دو کشور آمریکا و انگلیس در سال‌های اخیر در صنعت بسته بندی و چاپ بسیار قدرتمند ظاهر شده اند و جوایز بسیار معتبری در این زمینه دریافت نموده‌اند و مورد تحسین قرار گرفته‌اند. همچنین سبک و نوع بسته بندی در کشور یونان و روسیه نیز بسیار جذاب و به روز بوده و قابل تحسین است. همچنین در میان کشورهای شمال اروپا نیز کشور سوئد بسیار قوی عمل کرده است.

آینده صنعت بسته بندی در سبک‌های خاص و خلاقانه نیز بسیار قابل تامل بوده و کشوری مانند کره جنوبی در این زمینه در صنعت بسته بندی محصولات آرایشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مهمترین موقعیت در آینده صنعت بسته بندی

مهمترین مورد در آینده صنعت بسته بندی توجه به مسئله حفظ محیط زیست می‌باشد. استفاده هوشمندانه از مواد سازگار با محیط زیست انقلاب بزرگی در صنعت بسته‌بندی ایجاد کرده است و این موضوع می‌تواند آینده صنعت بسته بندی را باتحولات شگرفی روبرو کند که از تصور ما خارج است.

جدیدترین موادی که در بسته بندی‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و

  • سبک
  • مقاوم
  • قوی
  • و رسانا

می باشند. گرافن یکی از مواد بسیار مهمی است که در آینده صنعت بسته بندی بیشتر به چشم خواهند خورد.

با انتخاب هوشمندانه گزینه‌ها و متریال‌های مناسب بسته بندی می‌توان آینده صنعت بسته بندی را از مشلات امروزی پاک کرد. برای نمونه تکنولوژی نانو راهکاری جدید و جالب برای حفاظت بیشتر از محصول و محیط است که می‌تواند مورد استفاده صنعتگران قرار گیرد. همچنین می‌توان در بسته بندی محصولات از سنسور استفاده کرد که هم از هدر رفت محصولات جلوگیری کرد و هم فرآیند

  • انبار
  • ارسال
  • استفاده مجدد از مواد

را تسهیل نمود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Open chat
    سلام
    چطور میتونم کمکتون کنم؟