پیروز پک 03135315552 info@pirouzpack.ir

بسته بندی جذاب و خلاقانه

بسته بندی جذاب و خلاقانه

توسط در مقالات 15 آوریل 2021

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا محصولات یک برند علاقه‌مندان بیشتری دارد؟ آیا محصولات یک برند براساس نیاز مصرف کننده خریداری می‌شود یا مشتری در یک لحظه تصمیم به خرید می‌گیرد؟ آیا بسته بندی جذاب و خلاقانه تاثیری در فروش محصولات دارد یا خیر؟

گاهی ممکن است بعد از خرید یک محصول به این نتیجه برسید که محصول را خریده‌اید، چون برای‌تان جذاب بوده است. براساس نظرسنجی‌ها اکثر اوقات افراد محصولی را خریداری می‌کنند که به آنها حس خوبی می‌دهد و این هدف بسته بندی است. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت بسته بندی اصولی و خلاقانه موجب فروش بیشتر محصولات می‌شود. بسته بندی هوشمندانه و خلاقانه نه تنها مشتری بیشتری به سمت برند شما جذب می‌کند بلکه پیام مورد نظر شما را هم به مصرف کننده می‌رساند. به علاوه در دنیای رقابتی امروز اهمیت بسته بندی کمتر از کیفیت محصول نیست. همچنین بسته بندی مناسب باید در کنار جذابیت، کاربردی هم باشد. برای مثال کمپانی اپل توجه زیادی به فرآیند باز کردن بسته بندی محصولات داشته است و تجربه خوشایندی را خریداران خود به ارمغان آورده است.

بررسی چند نکته برای داشتن بسته بندی جذاب و خلاقانه

شاخص شدن یک محصول در میان ده‌ها محصول در قفسه فروشگاه‌ها ممکن است کار دشواری به نظر برسد. از این رو در این مطلب چند نکته و ایده هوشمندانه را باشما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم تا الهام بخش شما در طراحی بسته بندی محصولات باشد:

نقش رنگ‌ها در بسته بندی جذاب

در بسته بندی هر محصولی رنگ‌ها یک عنصر مهم به شمار می‌روند. رنگ‌ها حالت محرک داشته و خاصیت روانی در افراد ایجاد می‌کنند. به این ترتیب بهتر در ذهن و خاطر افراد حک شده و به خوبی معرف کالای درون خود هستند. به علاوه در نظر گرفتن دقیق و اصولی رنگ‌ها در کنار هم فاکتور مهمی است که در بسته بندی کالا باید در نظر گرفته شود. از این رو طراحان و ایده‌پردازان بسته بندی باید با ترکیب اصولی رنگ‌ها موجب جذب بیشتر مخاطب شوند. برای نمونه برای بسته بندی محصولات نوشیدنی گرم بیرون‌بر باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که حس گرما و طعم و عطر دلشنین قهوه، نسکافه یا هر نوشیدنی داغ دیگری را برای مخاطب تجسم کنند. به علاوه بسته بندی باید به گونه‌ای باشد که در حمل نیز سهولت داشته باشد و به اندازه کافی استقامت داشته باشد.

نقش رنگ‌ها در بسته بندی جذاب

بسته بندی مفهومی با توجه به کالا

بسته بندی برخی محصولات می‌تواند به گونه‌ای طراحی شوند که بسته بندی نماینگر فواید یا مضرات محصول درون بسته باشد و توجه مخاطب را به سوی خود جلب کند. برای نمونه به بسته بندی سیگار توجه کنید، به خوبی و به صورت کاملا گویا مضرات سیگار را روی بسته بندی محصول نمایش می‌دهد.

بسته بندی جذاب و خلاقانه چند منظوره

برخی شرکت‌ها برای محصولات خود برای آنکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد و محصولات مکمل یکدیگر باشند، بسته بندی محصولات را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که دو محصول در یک بسته بندی جای گیرند و با استفاده از پرفراژ بسته‌ها جداشده و محصول نمایان می‌گردد. این روش بسته بندی علاوه بر صرفه اقتصادی، راهی برای جذب مشتری می‌باشد.

نمایش محتویات درون بسته بندی به مخاطب

گاهی خوب است برای جذاب‌تر دیده شدن بسته‌بندی بخشی از محصول به مخاطب نمایش داده شود تا بداند چه چیز در انتظارش است. این کار به خودی خود نوعی جلب مشتری است. البته در این روش باید دقیق و آگاهانه این کار را انجام داده شود و به شکلی باشد که همان بخش نمایش داده شده از محصول نمایگر کل بسته باشد. این روش بیشتر برای بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد.

نمایش محتویات درون بسته بندی به مخاطب

استفاده بهینه از بسته بندی محصولات

با توجه به هزینه‌های زیادی که برای طراحی، تولید و چاپ بسته بندی‌ محصولات صرف می‌شود و بعد از ورود به طبیعت برای محیط زیست مضر هستند بسیاری از ایده‌پردازان بسته‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که بعد از اتمام محصول، بسته در زمینه‌های دیگری کاربرد داشته و می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. همچنین قابل بازیافت باشند.

بسته بندی چند جانبه

بسته بندی‌ها در گذشته تنها وظیفه حفاظت از کالا را برعهده داشتند. اما امروزه بسته بندی‌ها دچار تغییرات زیادی شده‌اند و علاوه بر جذابیت و زیبایی و حفاظت از محصول، به عنوان معرف و بیلبورد تبلیغاتی عمل می‌کنند و کالا و برند تولید کننده را به مصرف کنندگان معرفی می‌نمایند. به این ترتیب می‌توان به سادگی بازاریابی موثر و به صرفه‌ای برای محصولات انجام داد.

بسته بندی‌های خلاقانه برای مواد غذایی

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت‌های موجود برای محصولات غذایی، بسته‌های جذاب و خلاقانه‌ای استفاده می‌کنند. به شکلی که اشتهای کاربر با مشاهده بسته بندی محصول تحریک شده و برای خرید آن محصول ترغیب می‌شود.

لازم به ذکر است در بسته بندی محصولات غذایی نباید توجه به جنس بسته بندی را فراموش کرد و همه تمرکز را روی زیبایی ظاهری قرار داد. چراکه بسته بندی محصولات غذایی باید به گونه‌ای باشند که از فاسد شدن محصول جلوگیری کنند، در صورت قرار گرفتن در یخچال و در معرض سرما بسته بندی خراب نشود و بسیاری موارد دیگر که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

بسته بندی‌های خلاقانه برای مواد غذایی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Open chat
    سلام
    چطور میتونم کمکتون کنم؟