تمرکز بر حوزه های نتیجه کلیدی برای اینکه به یک مدیر اثربخش تبدیل شوید اهمیت زیادی دارد. برای هر سازمان و شرکت بهندرت بیش از 5 یا 7 حوزه نتایج کلیدی وجود دارد. جهت آشنایی با شاخصهای کلیدی موفقیت با ما همراه باشید.
تمرکز بر حوزه های نتیجه کلیدی
نتایج کلیدی مهمترین حوزههای همکاری شما با سازمان است.
تمرکز بر حوزه های نتیجه کلیدی در مدیریت کلیدی
اثربخشی
آینده روشن
و موفقیت در کار
است.
مدیران هفت نتیجه کلیدی دارند.
همه آنها مهم هستند.
اما بر اساس جایگاهی که دارید یکی از آنها درباره خاصی از زمان مهمتر است. با تغییر شرایط اهمیت یکی از این حوزههای کلیدی افزایش یافته و اهمیت موردی دیگر کاهش مییابد. اما اگر میخواهید در هر یک از این حوزهها ارتقاء یابید و بهترین عملکرد را داشته باشید، باید آگاه باشید.
اولین حوزه نتایج کلیدی توجه به مشتریان
در اولین قدم تمرکز بر حوزههای نتیجه کلیدی در نظر گرفتن نیازهای مشتریان است.
نخستین حوزه نتیجه کلیدی در کسبوکار توجه به نیازهای مشتری است مشتری کسی است که به شما متکی است و شما نیز برای موفقیت در کارتان به او متکی هستید. هر مدیر برای موفقیت در راستای تمرکز بر حوزههای نتیجه کلیدی باید به سه مشتری خدماترسانی کند
نخستین مشتری، بهطور حتم رئیس شما است. مدیران باید چیزی را که روسا از آنها میخواهند و به همان شکلی که میخواهند به آنها ارائه کنند. تا زمانی که رئیس خود را خشنود کنید، امنیت شغلی دارید و آیندهتان تضمین است.
دومین مشتری که باید او را راضی نگهدارید، مشتری خارجی است. این مشتری همان کسی است که از تولیدات شما استفاده میکند و شاید یکی از مشتریان بازار یا بخش دیگری در سازمان شما باشند. این مشتری باید از شما راضی باشد و احساس کند که کارتان را خوب انجام میدهید.
سومین گروه مشتریان کارمندانتان هستند. اگر آنها را خوشحال و متمرکز نگهدارید تا به شکلی ارزشمند از زمانشان استفاده کنند، بهترین عملکرد را خواهند داشت و در تمرکز بر حوزههای نتیجه کلیدی موفق عمل خواهید کرد.
مدیریت ارتباط با مشتری
دیگر حوزه های کلیدی مهم را در مقاله بعدی با عنوان “سود و زیان” مطالعه خواهید نمود. اما در مقاله حاضر قصد داریم در مورد این اولیه حوزه نتایج کلیدی یعنی توجه به مشتری صحبت کنیم. یکی از مهمترین روشهای تمرکز بر حوزه های نتیجه کلیدی دقت و توجه به نیازهای مشتریان است. همانطور که گفته شد مشتریان شما سه نوع هستند ازاینرو نحوه ارتباط با مشتریان مختلف نیز متفاوت است. فهم درست و مناسب از مشتری و ارائه خدمات بهتر به او از اصول اساسی در مدیریت ارتباط با مشتری است.
مدیران همواره در تلاش هستند تا ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشند و در سالهای اخیر به این ارتباط اهمیت زیادی داده میشود زیرا که ارتباط درست با مشتری نقشی کلیدی در موفقیت مدیران بازی میکند و برای تمرکز بر حوزه های نتیجه کلیدی موفقیت و مدیریت بهتر این ارتباط بسیار با اهمیت است. شناسایی مشتری باارزش وظیفهای است که یک مدیر توانمند بر عهده دارد.
و این نیاز به حجم بالایی از
دانش
تجربه
یادگیری
و مهارت
دارد.
ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری
مشتری محوری
مدیریت دانش و فناوری لازم برای برقراری ارتباط با مشتری
از مهمترین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتریان میباشد که مدیران با تجربه آن را مدنظر قرار میدهند. تمرکز بر مشتریان کلیدی که خود شامل
حوزه های بازاریابی مشتری محور
ارزش حیات یک مشتری
سفارشیسازی یک محصول یا کالا
و ایجاد روابط بلندمدت با خریدار یا بازاریابی تعاملی
میباشد.
لازم است در یک سازمان سیستمی برای جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قدیمی ایجاد شود. این سیستم باید بهخوبی بتواند روابط میان مشتریان و سازمان را مدیریت نماید. در اینجاست که مشخص میشود مدیریت ارتباط با مشتریان و تمرکز بر حوزه های نتیجه کلیدی موفقیت سازمان شامل تواناییهایی برای موفقیت سازمان در عملکردهای رقابتی است.
چگونگی مدیریت مشتریان
با توجه به نقش پرقدرت مشتریان در عرصه جهانی در دنیای امروزی نیاز به یک مدیریت صحیح ارتباط با مشتری در هر سازمان پیادهسازی و اجرا شود. این کار برای پیروزی در بازار رقابتی و سودآوری بیشتر امری حیاتی به نظر میرسد.
از مهمترین عناوین ضروری در مدیریت مشتری در هر سازمان میتوان به:
بهبود کیفیت خدمات
رضایتمندی مشتری
کاهش هزینهها
ارتباط مناسب حتی فردبهفرد با میلیونها مشتری
اشاره نمود.
اگر کسبوکار جدیدی راهاندازی نمودهاید و یا میخواهید شغل خود را بهبود ببخشید و از رکود و کسادی نجات دهید باید بدانید که مدیریت ارتباط با مشتری بهعنوان اولین اصل تمرکز بر حوزه های نتیجه کلیدی اهمیت زیادی دارد و نقشی حیاتی در موفقیت شرکت و سازمان شما ایفا میکند. رضایت و وفاداری مشتری برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار در دنیای رقابتی امروز ارزش بسیار زیادی دارد. مطمئناً شما در کسب و خود رقبای بسیار زیادی دارد و برای به دست آوردن یک مشتری جدید و حفظت مشتریان قدیمی خود باید مدام در تلاش و کوشش باشید. تمرکز بر حوزه های نتیجه کلیدی به بهبود میزان فروش شرکت شما کمک شایانی میکند و این در دوره رکود اقتصادی اهمیت زیادی برای شرکتها و سازمانها و مدیران آنها دارد.
صنایع بسته بندی پیروز پک بهعنوان یک شرکت تولیدکننده انواع دستگاه بستهبندی همواره در پی این بوده است تا بتواند رضایت مشتریان خود را به دست آورد و این کار با بهبود کیفیت تولیدات و خدمات و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مشتری به دست آمده است و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.
برخی محصولات ماشین سازی پیروز پک: