پیروز پک 03135315552 info@pirouzpack.ir

تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش محصولات

امروزه مشتریان به دلیل داشتن قدرت انتخاب در میان تنوع محصولات و تصمیم‌گیری برای خرید یک کالا به به بسته‌بندی بیشتر از مواد تشکیل دهنده آن توجه دارند. از این رو می‌توان نتیجه گرفت تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش غیر قابل انکار بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. تا حدی که تولید کنندگان با انتخاب نوع بسته بندی مناسب برای مشتریان هدف می‌توانند با آنها رابطه نزدیکی برقرار کرده و نهایت موجب افزایش فروش محصول شوند. در ادامه این مطلب نکات مهمی در ارتباط با تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش را بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

اصلی ترین فاکتور در افزایش فروش محصول

یکی مهم‌ترین و تاثیر گذارترین فاکتورهایی که در خرید مشتریان نقش دارد، بسته بندی آنها می‌باشد. بسته بندی‌ها محصولات از نظر انبارش و میزان جذابیتی که در قفسه فروشگاه‌ها دارند برای مشتری و فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است. بی‌تردید به میزانی که تولید کنندگان به تاثیر بسته بندی و نقش رنگ‌ها در جذب مشتری و فروش محصول آشنا باشند در مرحله فروش نیز موفق‌تر خواهند بود.

باید خاطر نشان کنیم در حال حاضر بسته‌بندی جز جداناپذیر فرآیند برندسازی و فروش محصولات است. در صورتی که صاحبان کسب و کار به ایجاد تغییر در بسته‌های محصولاتش اهتمام نورزند با کاهش فروش مواجه خواهند شد. همچنین تحقیقات حاکی از آن است که خریدهای ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی نتیجه بسته بندی‌های جذاب می‌باشد و این امر موجب پر رنگ شدن نقش رقابتی بسته‌بندی‌ها شده است. بسته بندی، مناسب و خوب است که در کسری از ثانیه تاثیر خود را روی مشتری بگذارد. اما نباید کیفت محصولات خود را فراموش کنید و تنها تمرکز خود را روی بسته بندی بگذارید چراکه یک محصول خوب باید در درازمدت نیز رضایت قلبی مشتری را فراهم نماید.

طبق آمارهای اعلام شده در بیش از 70 درصد موارد تصمیم خرید در همان لحظه خرید رخ می‌دهد. طراحی بسته‌ها باید بگونه‌ای باشد که نقش یک “فروشنده زنده” را بازی کند و بتواند برند محصول را عالی و معروف جلوه دهد.

از آنجایی که بسته بندی اصلی‌ترین فاکتوری است که در خرید مشتری نقش دارد، در بسیاری موارد هزینه آن از هزینه تمام شده برای تولید کالا بیشتر خواهد بود. باید به این نکته توجه داشت که طراحی جعبه‌های یک محصول باید تداعی کننده کارکرد آن کالا در ذهن خریدار باشد.

تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش

همانطور که اشاره شد بسته‌بندی اصلی‌تری فاکتور فروش می‌باشد. یک بسته بندی خوب نه تنها معرفی کننده محصول و نحوه نگهداری و مصرف آن کالا می‌باشد بلکه باید به خوبی از کالا حفاظت کرده و آن را در برابر عوامل خارجی حفاظت نماید. برای نمونه بسته بندی بیسکویت باید به گونه‌ای باشد که این محصول ترد و شکننده را در برابر خردشدگی حفاظت نماید. پس می‌توان نتیجه گرفت علاوه‌بر طراحی کیفیت بسته بندی و میزان حفاظت آن از محصول نیز نقش موثری در میزان فروش دارد.

بسته بندی‌ها بیرونی‌ترین راه ارتباطی تولید کننده با مشتری می‌باشند و می‌توانند پیام شما را به مصرف کننده برسانند از این رو تاثیر زیادی در تحریک مصرف کننده و افزایش فروش دارند.

یک بسته بندی خلاقانه باعث می‎‌شود محصول شما سال‌ها در خاطر مصرف کننده بماند و وفادرای مشتری و افزایش فروش را به همراه داشته باشد.

ارزش‌گذاری بسته بندی

الگویی که برای بسته بندی انتخاب می‌کنید یکی از موارد تاثیر گذار بر افزایش فروش می‌باشد. این الگوی طراحی می‌تواند پیرو عناصری همچون شکل کالا، منشاء کالا یا موقعیت جغرافیایی تولید کالا باشد. از این رو برای یافتن الگوی مناسب باید از داده‌های بازارشناسی در کنار خلاقیت ذهنی بهره ببرید.

ساختار بسته‌بندی شامل جنس و ماده بکار رفته در بسته بندی، نیاز مشتری، خواسته‌های خرده فروش ،شکل هندسی محصول، نحوه تولید محصول، توجه به نکات زیست محیطی و بسیاری موارد دیگر می‌باشد که باید توسط تیم تحقیقاتی مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت تیم طراحی با برقراری ارتباط منطقی بین گزینه‌ها و ارزش گذاری صحیح و اولویت‌بندی موارد مناسب با طراحی بسته‌بندی مناسب افزایش فروش را رقم زند.

نقش بسته بندی در افزایش فروش اینترنتی

امروزه بسیاری از تولید کنندگان اقدام به فروش محصولات خود می‌نمایند. در فروشگاه‌های اینترنتی طراحی بسته بندی محصول باید به گونه‌ای باشد که حس تجریه کردن محصول را به مشتری القا کند از این رو می‌توان گفت در فرش‌های اینترنتی بسته بندی محصولات نقش مهم‌تر و اساسی‌تری ایفا می‌کنند. گرچه محصولاتی که در اینترنت به فروش می‌رسند و امکان امتحان محصول و تست بسته‌بندی آنها قبل از خرید وجود ندارد، بسیارند اما بسته بندی شکیل‌تر و جذاب‌تر در بین برندها موجب افزایش فروش و موفقیت بیشتر شما خواهد شد.

 

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Open chat
    سلام
    چطور میتونم کمکتون کنم؟