پیروز پک 03135315552 info@pirouzpack.ir

روش های بسته بندی محصولات برای ارسال

توسط 9 اردیبهشت 1400

بسته بندی محصولات در واقع نوعی پوشش است که کالا را در برابر آسیب‌ها و صدمات احتمالی محافظت کرده و مصون می‌دارد. روش‌های مختلفی برای بسته بندی محصولات وجود دارد که متناسب با نوع محصول انتخاب می‌گردد. اما امروزه با افزایش فروش اینترنتی باید روش بسته بندی انتخاب شود که علاوه بر نوین و ایمن بودن موجب حفظ سلامت و امنیت بسته بندی و محصول گردد و برای ارسال مناسب باشد.

بسته بندی چیست؟

بسته بندی به روش‌هایی اشاره دارد که توسط آن محصول در پوشش خاصی قرار گرفته و برای توزیع، قرار گرفتن در انبار فروش و ارسال آماده می‌شود. بسته بندی علاوه بر حفاظت از محصول جهت ارائه مشخصات محصول نظیر برند محصول، مواد تشکیل دهنده محصول، تاریخ تولید و انقضا، قیمت محصول و غیره به مشتریان به کار می‌رود.

همانطور که در مقاله نقش بسته بندی در بازاریابی محصولات هم اشاره کردیم، بسته بندی تاثیر مهمی در فروش، بازریابی، تجربه خرید و امنیت محصول دارد و هویت برند را از طریق بسته بندی محصول معرفی می‌کند. در برخی از محصولات، بسته بندی حتی پس از خرید و استفاده از محصول در حکم لایه حفاظتی برای محصول می‌باشد و به مصرف کننده کمک می‌کند محصول را بهتر انبار و نگهداری کند.

طبق آمارهای ارائه شده از وب سایت آمازون جالب است بدانید، نوعی عذاب وجدان از خراب شدن بسته بندی کالا موجب می‌شود، درصد قابل توجهی  از مشتریان به سادگی نتوانند کالایی با بسته بندی خوب را حتی با وجود مشکل در کالا، عودت دهند.

اهمیت بسته بندی در ارسال کالا

برای ارسال کالا از کارخانه به فروشگاه‌های مختلف و یا ارسال از طریق فروش اینترنتی بسته بندی اهمیت زیادی دارد و در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل اهمیت بسته بندی ذکر شده است:

حفاظ فیزیکی

بسته بندی از محتویات درون بسته در برابر فشار، دما و ضربات فیزیکی محافظت می‌کند.

انتقال اطلاعات

یک بسته بندی خوب باید مشخصات و اطلاعات کالا را به صورت خوانا و در محلی مناسب روی بسته بندی برای مشتریان به نمایش بگذارد.

در ارتباط با محصولات پزشکی، دارویی، غذایی و شیمیایی تولید کنندگان موظف هستند اطلاعاتی نظیر نحوه استفاده از محصول، شیوه نگهداری، شیوهن حمل و نقل و نحوه دور انداختن آن را به شکل ضروری، واضح و خوانا روی بسته بندی درج نمایند.

بازاریابی و فروش

همانطور که اشاره شد یکی از راه‌های جذب مشتری، بسته بندی محصول است. بسته بندی می‌تواند مستقیما احساس مثبت یا منفی در ارتباط با محصول در ذهن مصرف کننده و مشتری ایجاد کند. همین امر می‌تواند احساس رضایت یا عدم رضایت ار خرید در محصول ایجاد کند و نقش تعیین کننده در وفاداری مشتری و ترغیب وی برای خرید بعدی داشته باشد.

سهولت

بسته بندی مناسب می‌تواند قابیلیت‌هایی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد که حمل و نقل، فروش، باز کردن، نمایش محصول، بستن بسته بندی، استفاده مجدد از محصول، دور ریختن و بازیافت محصول را ساده‌تر نماید.

امنیت

امنیت از جمله موارد پر اهمیت در بسته بندی کالا می‌باشد و بسته بندی ایمن نقش به سزایی در کاهش صدمات و مشکلات در حوزه امنیت حمل و نقل و ارسال کالا دارد.

محیط زیست

با افزایش آگاهی و نگرانی‌ها در ارتباط با امیت حفاظت از محیط زیست، بسیاری از مصرف کنندگان توجه ویژه‌ای به بسته بندی‌های سازگار با محیط زیست دارند.

تولید کنندگان می‌توانند برای بسته بندی‌ محصولات بسته‌های قابل بازیافت یا بسته‌هایی با امکان استفاده مجدد، بکار گیرند و موجب افزایش رضایت مشتریان خود شوند.

نکات مهم در بسته بندی محصول ارسالی

متناسب با محصول باید از یکی از مناسب‌ترین روش‌های بسته بندی استفاده کنید.

بسته بندی محصولات چند تکه باید به گونه‌ای انجام شود که کلیه قطعات به صورت یک جا در یک بسته گنجانده شوند.

محصولات حساس و شکستنی نظیر کریستال‌ها، کالاهای شیشه‌ای و آینه باید به صورت کامل توسط ضربه‌گیر پوشانده شود و در صورت لزوم در کارتن قرار گیرند.

کالاهایی که فاقد پوشش و محافظ هستند باید پیش از ارسال حتما بسته بندی شوند.

انواع روش های بسته بندی محصول برای ارسال

محصولات ارسالی به روش‌های مختلف نظیر موارد زیر قابل بسته بندی هستند:

  • بسته بندی با کارتن
  • بسته بندی پلاستیکی
  • بسته بندی بافتنی یا منسوج
  • استفاده از ضربه گیر
  • بسته بندی مواد عایق شده
  • استفاده از فوم در بسته بندی مواد منجمد

بسته بندی با کارتن

استفاده از کارتن برای بسته بندی انواع کالاها از جمله وسایل الکترونیکی، مواد غذایی، کفش، اسباب‌ بازی، تجهیزات و لوازم آشپزخانه کاربرد دارد. برای بسته بندی برخی کالاها برای حفاظت در برابر رطوبت درون کارتن بسته بندی از کاغذ عایق یا ضد زنگ استفاده می‌شود.

بسته بندی پلاستیکی

در روش بسته بندی پلاستیکی، از پلاستیک‌های لوله‌ای شکل جهت محافظت از کارتن‌های کیف، لباس و شکستنی‌ها استفاده می‌کنند. برای عملکرد بهتر می‌توان از پلاستیک‌های لوله‌ای به صورت لایه‌ای استفاده شود.

انواع عایق بکار رفته در این نوع بسته بندی پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی کلرید و … است.

بسته بندی بافتنی یا منسوج

از دیگر روش‌های بسته بندی مناشب برای ارسال کالا استفاده از بافتنی و منسوج است. این روش برای حمل قطعت خودرو در صنایع اتومبیل کاربرد گسترده‌ای دارد.

استفاده از ضربه‌گیر

انواع ضربه‌گیر برای بسته بندی محصولات ارسالی که مورد استفاده شامل موارد زیر می‌باشد:

  • فوم پیچی
  • شیرینک کردن
  • استفاده از ضربه گیر
  • استفاده از بالشتک

بسته بندی مواد عایق شده

کیسه‌های عایق، کیسه‌هایی با عایق حرارتی بالا و اثرات دما هستند. این کیسه‌ها به دلیل ویژگی‌هایی نظیر

  • حفظ حرارت
  • عایق حرارتی
  • نگهداری تازه
  • حمل راحت

برای بسته بندی مواد غذایی و ارسال آنها استفاده می‌شوند. در این نوع بسته بندی لایه بیرونی بطور کامل از نایلون همراه با فوم ساخته شده است و لایه درونی پلی اتیلن فویل آلومینیومی کامپوزیت الیاف پلی اتیلن (EPE) می‌باشد که عایق حرارتی بسیار خوبی می‌باشد. با انتخاب دستگاه بسته بندی مواد غذایی مناسب می‌توانید علاوه بر ارسال راحت و مناسب، به خوبی کیفیت محصولات را نیز حفظ نمایید.

استفاده از فوم در بسته بندی مواد منجمد

فوم‌های پلاستوم به دلیل داشتن ویژگی‌هایی نظیر

  • خاصیت محافظتی در برابر ضربه
  • عایق رطوبت و گرما
  • سبک بودن

در صنایع مختلف مواد غذایی کاربرد دارند.

همانطور که اشاره شد بسته بندی خوب موجب عدم آسیب فیزیکی به کالا می‌شود، اما این نکته هم در نظر داشته باشید مشتریان در بازگشت کالایی که بسته بندی باکیفیت و مناسبی دارد، تردید خواهند داشت. پس انتخاب دستگاه بسته بندی مناسب می‌تواند نقش موثری در بسته بندی با کیفیت داشته باشد. ما در صنایع بسته بندی پیروز پک سپاهان تلاش کرده‌ایم بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه بسته بندی را مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید نماییم.

برخی محصولات پیروز پک:

1 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با کارشناسان ما
    سبد خرید