پیروز پک 03135315552 info@pirouzpack.ir

نکاتی در بسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی

بسته محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که کمتر مورد توجه فروشندگان کسب‌ و کارهای اینترنتی قرار می‌گیرد. در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی هدف اولیه فروشنده صرفا فروش محصول است و زمانی که مشتری محصول مورد نظر را سفارش داد، فروشنده تیک هدف که فروش محصول است را زده و کار را تمام شده می‌داند. اما آنچه فروشندگان باید در نظر داشته باشند، تاثیر مستقیم نحوه و نوع بسته بندی محصولات بر رضایت مشتری است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این مطلب چند نکته مهم در ارتباط با بسته بندی اینترنتی محصولات را ببرسی می‌کنیم.

لازم به ذکر است اگر به دنبال روشی بری افزایش بیشتر محصولات خود هستید می‌توانید با مراجعه به مقاله تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش محصولات اطلاعات جامع و کاملی دریافت کرده و با جذب مشتری بیشتری سود بالاتری کسب نمایید.

اهمیت بسته بندی محصول در فروش اینترنتی

در فروش اینترنتی یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در تکرار خرید مشتری تاثیر داشته باشد، این است که حس خوبی برای مشتری ایجاد کنید. بخش مهمی از تجربه رضایت مشتری و حس خوب به کیفیت محصول شما بستگی دارد. اما بخش دیگری که می‌تواند به اندازه کیفیت محصول اهمیت داشته باشد این است که شما به عنوان فروشنده نشان دهید به چه میزان برای مشتری خود ارزش قائل هستید.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید نشان دهید برای مشتری خود اهمیت و ارزش قائل هستید این است که برای بسته بندی محصولات خود از بسته‌های خلاقانه و باکیفیت استفاده کنید.

سعی کنید از سطح انتظار مشتری خود یک گام جلوتر باشید. طبیعی است که خریدارن در زمان تحویل کالای سفارشی انتظار دریافت محصول در یک کارتن مربعی شکل ساده دارند، اما توجه شما به جزئیات بسته بندی می‌تواند نتایج با ارزشی برای شما به همراه داشته باشد.

احتمال زیاد این موضوع را شنیده‌اید که اولین خرید و تجربه‌ای که مشتری از محصول شما به دست می‌آورد، به میزان زیادی در نظر و تصمیمی که مشتری درباره‌ی فروشگاه شما می‌گیرد تاثیر خواهد داشت، پس در فروش اینترنتی محصولات خود هم این نکته را حتما مد نظر قرار دهید.

با توجه موارد ذکر شده بخشی از تجربه مشتری از خرید از فروشگاه اینترنتی شما به کیفیت محصول و بخش دیگر به بسته بندی ارسالی و ارزشی که شما برای مشتری قائل می‌شوید بستگی دارد.

دو نکته مهم در بسته بندی محصولات اینترنتی

در ابتدا برای بسته بندی محصولات فروشگاه آنلاین خود به دو نکته توجه کنید:

1.کارتنی خاص برند خود انتخاب کنید

اینکه مشتری در زمان تحویل کالا اسم کسب و کار، برند و لوگوی شما را روی بسته محصول ببیند، قطعا حس بهتری نسبت به فروشگاه شما خواهد داشت. به این نکته توجه کنید اگر در ابتدای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز نیست زیاد وسواس به خرج دهید و تنها انتخاب جعبه‌ای متناسب با برند شما کافیست.

2.بسته بندی انتخاب کنید که از محصول در برابر آسیب محافظت کند.

با توجه به نوع و مدل کالایی که قصدارسال آن را دارید تاثیر مستقیم بر انتخاب جعبه و نحوه پوششی که باید برای محصول داشته باشد، بستگی دارد. پس باید انتخاب بسته بندی متناسب با محصول را هم مد نظر داشته باشید و از مطمئن‌ترین روش‌ها نظیر کیسه‌های هوا، فوم‌های پلاستیکی و پلاستیک حباب‌دار استفاده کنید تا به محصولات آسیبی وارد نشود.

ایده‌های جذاب برای بسته بندی کالا فروش آنلاین

در ادامه چند نکته برای یک بسته بندی جذاب و مناسب برای محصولاتی که قصد فروش اینترنتی آنها را دارید می‌پردازیم. دقت داشته باشید ممکن است تمام این روش‌ها برای همه کسب و کارها مناسب نباشند.

  • قرار دادن هدیه کوچک برای اولین خرید

همانطور که اشاره کردیم اولین تجربه خرید عاملی موثر در جلب رضایت و وفاداری مشتری می‌باشد. می‌توانید با قرار دادن یک هدیه کوچک در کنار کالای خریداری شده، مشتری خود را هیجان‌زده کنید. اولین خرید بسیار مهم است و باید بتوانید در اولین خرید مشتری را راضی نگه دارید.

  • ارسال کد تخفیف برای خرید بعدی

در بسته بندی ارسال شده می‌توانید با قرار دادن کد تخفیف یا کوپن خرید بعدی، مشتری خود را برای دومین خرید تشویق کنید. به علاوه این کار می‌تواند برای مشتری برای اولین و دومین خرید از شما جذاب باشد. همچنین می‌توانید طرح‌های تشویقی دیگر نظیر ارسال رایگان درنظر بگیرید.

  • قرار دادن نامه تشکر از خرید در بسته بندی کالا

نامه تشکر و قدردانی از خرید به دو صورت می‌تواند روی مشتری تاثیر گذارد:

اول اینکه می‌توانید در اولین خرید از اعتمادی که مشتری برای اعتماد به فروشگاه اینترنتی شما داشته تشکر کنید.

دوم اینکه پاکت نامه قدردانی حس خوبی در مشتری ایجاد می‌کند و ناخودآگاه حس رضایت و اعتماد مشتری به برند و فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می‌دهد.

  • قرار دادن محصول در جعبه دوم

استفاده از جعبه دوم ارتباط زیادی با نوع محصول فروشگاه شما دارد. اگر محصول شما بسته بندی اصلی و رسمی ندارد، برای محصول پوشش اختصاصی تهیه کنید و سپس آن را درون جعبه اصلی بگذارید.

اگر قصد ارسال نامه تشکر، کد تخفیف یا هدیه دارید، آن را درون بسته بندی دوم (داخلی) قرار دهید. با این کار حس بهتری به مشتری انتقال خواهید داد.

دقت داشته باشید این روش برای فروشگاه‌هایی بیشتر کاربرد دارد که محصولات‌شان بسته بندی شرکتی ندارند در غیر اینصورت تنها وزن و حجم بسته خود را بیشتر کرده‌اید.

  • ارسال محصول نمونه و تست

اگر حوزه فعالیت شما به نحوی است که تولید کننده برخی لوازم مصرفی خاص هستید، می‌توانید از این روش برای جلب رضایت بیشتر مشتری خود بهره‌ بگیرید. ارسال محصول نمونه و تست در بسته بندی محصول از دو جهت برای شما به عنوان فروشنده مفید است:

  1. تا حدی احساس دریافت هدیه در خرید را در مشتری القا کرده‌اید
  2. می‌توانید مشتری را برای خرید سایر محصولات خود وسوسه کنید.

بسته بندی اضافی

در بسته بندی محصولات فروش آنلاین توجه به این نکته ضروری است که در بسته بندی زیاده روی نکنید. در مرحله اول به محیط زیست احترام گذارید و تلاش کنید کمتر از مواد پلاستیکی و غیرقابل بازیافت استفاده کنید. تاجایی که می‌توانید از چند بسته بندی استفاده نکنید و تا آنجا که امکان دارد کالاهای مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید و از بسته بندی اضافی جلوگیری کنید.

بسته بندی انتخاب کنید که مراحل باز کردن بسته دشوار نباشد.

برای بسته بندی محصولات خود آنها را به خوبی وکیوم کنید اما در استفاده از چسب زیاده‌روی نکنید. بسته بندی را به گونه‌ای انجام دهید که محصول اصلی از درون کارتن، پاکت و بسته داخلی خارج نشود اما با چسب‌ کاری زیاد باز کردن بسته را برای مشتری سخت نکنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Open chat
    سلام
    چطور میتونم کمکتون کنم؟