اثرات بسته بندی یکی از مقولههای مهم در زندگی و جهان امروز است. بسته بندی یک کالا ترکیبی از عناصر مختلف است که هر کدام از آنها در ایجاد تصویر ذهنی مناسب در مصرفکننده میتواند مؤثر باشد. حال سؤال این جا است که چگونه ما میتوانیم افراد ردهبالای بیشتری را که امروز مصرفکننده کالای شرکتها هستند برای به رسمیت شناختن اثرات مثبت بسته بندی بر ردههای پایینتر قانع کنیم؟
دکتر بروس به این سؤال ما پاسخ میدهد.
توجه افراد متخصص و ردهبالا به اثرات بسته بندی
با توجه به اظهارات آقای دکتر بروس اگر بخواهیم اثرات بسته بندی مطلوب را در میان افراد جامعه بیشتر جا بیندازیم ابتدا باید افرادی که در بخشهای مدیریتی و سمتهای بالای شرکتهای تولیدکننده فعالیت دارند را مجاب کنیم. افرادی که دارای قدرت بیشتر و نفوذ بالاتر در شرکتهای بسته بندی کالا هستند یک آغاز برای این کار است. شرکتهای بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه تولید محصول فعالیت میکنند اما هنوز هم به باور درستی بر اینکه بسته بندی مواد تا چه میتواند اثرگذار باشند نرسیدهاند.
باعث تعجب است که چرا هنوز اهمیت سودمندی بسته بندی کالا برای بسیاری از افراد روشن نشده است.
و این افراد هنوز درک درستی از این موضوع ندارند.
توجه مردم عادی به اثرات بسته بندی
اثرات بسته بندی هنوز بهدرستی در میان مردم جا نیفتاده است.
بسیاری از مردم هنوز براین باورند که بسته بندی یک هزینه است و ارزشی ندارد.
برای مثال بسیاری از افراد از خرید بسته بندی نان امتناع میکنند و نان را بدون یک بسته بندی مناسب خریداری میکنند.
همچنین بسیاری از موارد مثل
بسته بندی میوه و سبزیها
بسته بندی قطعات صنعتی
بسته بندی مصنوعات پلاستیکی
هنوز برای بسیاری از افراد معنا ندارد.
به همین دلیل شاید ما به افراد سطح بالای بیشتری در شرکتها و سازمانها برای دیدن اینکه بسته بندی واقعاً یک استراتژی با ارزش است نیاز داریم. کافی است به توسعه محصولات جدید بهویژه بسته بندی مواد غذایی که در سالهای اخیر موفقیتهای چشمگیری به دست آوردهاند نگاه کنیم تا بهسرعت چگونگی موفقیت بسیاری از آنها را که در نتیجه نوع آوری بسته بندی است ببینیم.
توسعه بسته بندی با آموزش مناسب
اثرات بسته بندی در جامعه کنونی بهاندازهای اهمیت دارد که ضروری است ساختار آموزشی مناسبی برای توسعه بسته بندی و آموزش افراد تحصیلکرده در این زمینه تشکیل شود. ازآنجاکه یکی از امنترین روشهای انتقال ارزشهای تجاری استفاده از یک بسته بندی مناسب است نیاز است که رشته تحصیلی بسته بندی فوراً به رسمیت شناخته شود. بهاینترتیب میتوانیم یک پیوند ویژه و طلایی میان
خود و محصولاتمان
و مخاطبین و مصرفکنندگان
ایجاد کنیم.
بنابراین اگر یک تولیدکننده محصولات مختلف هستیم باید به دنبال بهترین روشهای بسته بندی زیر نظر متخصصین این رشته باشیم و به مدیران ارشد خود نیز یادآوری کنیم که باید در زمینه تأثیرات بسته بندی با این متخصصین همکاری لازم را داشته باشند. در پایان از آقای دکتر بروس خواسته شد که آخرین اظهارنظر خود را بیان کنند و ایشان چنین گفتند: “فقط این را میگویم که مایه خوشبختی من است که همه این سالها در حوزه بسته بندی کارکردهام. موضوعی که مانند یک انفجار بوده است”.
بعضی از ماشین های بسته بندی پیروز پک: